ALTERNATE Belgie bvba
Oeyvaersbosch 16-18
2630 Aartselaar

Tel.: +32 (0)3 - 871 11 11
Transportschade

Ondanks zorgvuldige behandeling en het gebruik van hoogwaardige verpakkingsmaterialen kan het voor komen dat producten gedurende het bezorgingsproces naar de klant beschadigd geraken.

Indien u de bestelling nog niet heeft aangenomen:

Als u bij aflevering al kunt zien dat de levering beschadigd is óf dat deze open is of is geweest, adviseren wij u deze te weigeren. Wij ontvangen de levering dan retour. Om toch zo snel mogelijk over uw producten te kunnen beschikken, kunt u ons van uw weigering en de reden hiervoor alvast op de hoogte stellen. We hoeven dan met het opsturen van nieuwe producten meestal niet te wachten tot de producten terug zijn.

Mocht u van mening zijn dat de schade aan de zending geen invloed heeft gehad op de kwaliteit van de producten, dan kunt u overwegen het pakket toch te accepteren. Laat in dat geval door de postbode of koerier ter plekke een zogenaamd 'proces-verbaal' opmaken. Blijkt achteraf dat er toch schade aan de inhoud is aangericht, dan verzoeken wij u ons dit direct te melden. Hierbij hebben we de volgende gegevens van u nodig:

  • uw klantnummer (dit vindt u op uw factuur)
  • het factuurnummer
  • de verzendcode (de code onder de barcode op de adressticker van het pakket)
  • de aard van de beschadiging
  • foto’s van de beschadigde verpakking en/of producten zoals u deze thuis heeft ontvangen.

Deze kunt u per e-mail sturen naar klantendienst@alternate.be. Wij nemen vervolgens contact met u op om de te volgen stappen te bespreken.

Indien u de bestelling wel heeft aangenomen:

Indien u de bestelling heeft aangenomen en u onverhoopt schade aantreft aan de verpakking en/of producten verzoeken wij u om ons onmiddellijk na ontvangst van het pakket de volgende gegevens toe te sturen:

  • uw klantnummer (dit vindt u op uw factuur)
  • het factuurnummer
  • de verzendcode (de code onder de barcode op de adressticker van het pakket)
  • de aard van de beschadiging
  • foto’s van de beschadigde verpakking en/of producten zoals u deze thuis heeft ontvangen

Deze kunt u per e-mail sturen naar klantendienst@alternate.be. Wij nemen vervolgens contact met u op om de te volgen stappen te bespreken.

Belangrijk:

Het is van essentieel belang uw pakket bij ontvangst te controleren op schade. Indien u na het openen van de verpakking schade vaststelt, dat u ons hiervan onmiddelijk na ontvangst in kennis stelt. Verborgen schade moet de dag van ontvangst gemeld worden. Daarna is dit niet meer mogelijk.

Gelieve uw beschadigde levering niet zelf naar onze klantenservice te transporteren. De desbetreffende koerier zal dit pakket terug ophalen.

Wilt u liever telefonisch contact omtrent uw transportschade? Dit is uiteraard ook mogelijk. Klik hier voor onze contactgegevens.


Alle prijzen worden getoond in euro (€), inclusief 21% BTW en Recupel-bijdrage; exclusief verzendkosten en rembourstoeslag.
Indien een doorstreepte prijs wordt getoond, betreft dit de adviesprijs. Bij Outlet-artikelen wordt de laatst bekende nieuwprijs getoond.


Laatst bekeken (0)
Om het gebruiksgemak van de Alternate website te optimaliseren gebruiken wij cookies.
https://click.alternate.de