ALTERNATE Belgie bvba
Oeyvaersbosch 16-18
2630 Aartselaar

Tel.: +32 (0)3 - 871 11 11
Retour zenden

Stap 1

Vul het retourformulier in en druk het af.
Retourformulier openen

Stap 2

Stop het product samen met het retour- formulier in een stevige verzendverpakking.

Stap 3

Stuur het verpakte product op naar de Alternate klantendienst.

Je mag je pakket opsturen naar onderstaand adres:

Alternate België bvba
t.a.v. Klantendienst
Oeyvaersbosch 16-18
2630 Aartselaar
België

Indien je hier nog over beschikt, stop je het product samen met alle originele accessoires opnieuw in de originele verpakking. Deze stop je samen met het ingevulde retourformulier in een veilige, stootvaste verzendverpakking. Indien nodig voorzie je ook extra opvulling om te voorkomen dat het product kan bewegen in de verpakking.

Hou er rekening mee dat schade die kan worden toegedragen aan het onveilig verpakken van het product kan leiden tot verlies van eventuele garantie op het product, een waardevermindering of een weigering van je retourrecht.

Retourneren in de showroom is zeker mogelijk. In dat geval hoef je bovenstaande retourprocedure niet te volgen en ben je steeds welkom aan onze servicebalie.

Meer informatie over onze showroom kan je hier vinden.

Indien je bij de aflevering reeds kan zien dat de bestelling beschadigd is, kan je de ontvangst hiervan weigeren. In dit geval komt de bestelling automatisch naar ons terug. Om de bestelling snel opnieuw te kunnen verzenden, kan je ons hiervan meteen op de hoogte brengen. In de meeste gevallen dienen wij dan niet te wachten tot de beschadigde levering opnieuw bij ons toekomt om de bestelling opnieuw uit te sturen.

Indien je de beschadiging pas opmerkt nadat je deze in ontvangst hebt genomen, raden we aan om onmiddellijk foto's te nemen van de schade aan de verzendverpakking en de producten en ons deze zo snel mogelijk te bezorgen. De beschadigde zending zal door de transporteur opnieuw worden opgehaald vooraleer een eventuele omruiling kan worden uitgevoerd.

Opgelet! Transportschade dient aan ons te worden gemeld op dezelfde dag dat de levering heeft plaats gevonden. Daarna is dit niet meer mogelijk.

Binnen een periode van 14 kalenderdagen na ontvangst van je online bestelling, kan je deze als particulier zonder opgave van reden aan ons retourneren. Hiervoor kan je gebruikmaken van bovenvermeld stappenplan.

Aankopen die worden gedaan in onze showroom of in naam van een bedrijf vallen niet onder het retourrecht.

De verzendkosten voor de levering van je bestelling kunnen in het kader van een retournering onder retourrecht worden terugbetaald. Hou er echter rekening mee dat enkel de kosten van de goedkoopst mogelijke verzendoptie worden terugbetaald.

De retourzending is voor rekening en risico van de klant. Dit houdt in dat je zelf moet voorzien in een stevige verpakking en de gemaakte transportkosten voor jouw rekening zijn, ook in het geval van weigering aan de deur.

In geval van een volledige of gedeeltelijke terugbetaling, wordt deze door ons overgemaakt binnen de 14 kalenderdagen nadat wij de retourzending hebben ontvangen.

Opgelet! Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. Afhankelijk van de staat van het product, is het mogelijk dat niet het volledige bedrag zal worden terugbetaald.

Meer informatie over retourrecht kan je vinden in onze Algemene voorwaarden.

Bij aankopen die worden gedaan in naam van een bedrijf is het retourrecht niet van toepassing.

In uitzonderlijke gevallen kan door Alternate worden beslist om hierop als gunstmaatregel een uitzondering te maken. Dit kan echter in geen geval worden afdgedwongen.

Binnen de retourperiode van 14 kalenderdagen na ontvangst van je online bestelling, kan je deze aan ons retourneren. Op basis van de staat van het product ontvang je een volledige of gedeeltelijke terubetaling.

Product, originele verpakking en alle accessoires in nieuwstaat

Ontbrekende of beschadigde verpakking

Ontbrekende onderdelen of accessoires

Beschadigde onderdelen of accessoires

Besmeurd of gebruikt

Je ontvangt een volledige terugbetaling van je aankoopbedrag.
Een medewerker van Alternate zal je product inspecteren. Op basis van de staat ervan ontvang je een gedeeltelijke terugbetaling van je aankoopbedrag. In uitzonderlijke gevallen is het ook mogelijk dat je retour niet aanvaard kan worden.

Onderstaande producten komen omwille van hun aard niet in aanmerking voor retourrecht:

  • Producten die op maat zijn gemaakt (o.a. geassembleerde pc's)
  • Software waarvan de verzegeling is verbroken of die digitaal wordt geleverd
  • Hygiëneproducten waarvan de verzegeling is verbroken (o.a. apparaten voor lichaamsverzorging, headsets, ...)
  • Cadeau- en tegoedbonnen
  • Gemaakte leverings-, installatie- en servicekosten

Indien je product binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar defecten vertoont, kan je dit aan ons retourneren. Hiervoor kan je gebruikmaken van bovenvermeld stappenplan. Je kan ons reeds op voorhand contacteren om zo een retourlabel te verkrijgen voor een gratis retourzending.

Na ontvangst van het product wordt dit kosteloos uitgebreid getest door ons technische dienst. Indien het probleem door ons kan worden vastgesteld, zal het product voor u worden vervangen, gerepareerd of terugbetaald. Indien wij het probleem niet kunnen reproduceren, is het mogelijk dat de kosten die volgen uit het verzenden, testen en eventueel onder voorbehoud ter reparatie opsturen van het product worden doorgerekend.

Opgelet! Indien het defect is ontstaan door foutief gebruik of fysieke beschadigingen die na aankoop zijn ontstaan, vervalt het recht op garantie.

Onze klantendienst staat je graag te woord indien je vragen hebt over de retourprocedure. Je kan hen via onderstaande kanalen bereiken.

Telefoon +32 (0)3 - 871 11 30 Maandag tot vrijdag: 10u tot 18u
E-mail klantendienst@alternate.be Maandag tot vrijdag: 10u tot 18u
Live chat Facebook Messenger Maandag tot vrijdag: 10u tot 18u

Ben je onverhoopt niet tevreden met de afhandeling van je retour, kan je contact opnemen met de consumentendienst op het e‑mailadres klachten@alternate.be.


Alle prijzen worden getoond in euro (€), inclusief 21% BTW en Recupel-bijdrage; exclusief verzendkosten.


Laatst bekeken (0)
https://click.alternate.de